S úsmevom znášať aj starosti pomáha nám nám čnosť trpezlivosti. Nevzdávať sa,
zostať v pokoji, keď sa nedarí, usilovne pokračovať v začatej práci, hoci hneď nevidieť
ovocie svojej práce.
I takto sa dá teoreticky definovať trpezlivosť. A prakticky? Snažiť sa viac si
uvedomovať, kedy a ako trpezlivosť v svojom konaní uplatňovať. K takémuto konaniu viedli
májové úlohy v trénovaní čností. Úlohou detí bolo s láskou a trpezlivosťou si plniť všetky
svoje denné povinnosti a nečakané práce, s rodičmi alebo súrodencami si zahrať spoločenskú
hru (napr. Človeče, nehnevaj sa!), pri hre zostať trpezlivý, nehnevať sa, nehundrať, aj keď by
sa im nedarilo. Pre niektorých to bola ľahšia, pre niektorých ťažšia úloha. Lilka bola trpezlivá
pri učení sa, počítaní príkladov a pri upratovaní svojej izby. Pri spoločenských hrách sa
snažila zostať trpezlivá, aj keď prehrávala. Terezka s trpezliosťou učila svoju sesternicu
stolný tenis a s pekne sa hrala so sestrou a seternicou hru Twister. Emka svojej sestre
vysvetlila hru a pomáhala jej pri hre, aby sa ju naučila.
Niektoré deti si zapísali svoje trénovanie aj na kartičku. Niektoré nie. Je to výzva pre ne, aby
mali odvahu zapísať svoje snaženie a aby dali priestor trpezlivosti i pri písaní.
Deti v trénovaní čností posilňovala májová modlitba Loretánskeho litánia s piesňou
Kvetinky májové každé ráno o 7:45 v školskej kaplnke.
A kto uspel najlepšie?
1. miesto: Mia Papierníková
2. miesto: Lukáš Habánek, Liliana Baštrnáková, Terezka Oriešková
3. miesto: Karolína Krchňávková, Matúš Papierník, Marko Vavro
Víťazom blahoželáme.
Zároveň pozývame a povzbudzujeme všetkých na júnové ranné modlitby v školskej
kaplnke a trénovanie čnosti ZODPOVEDNOSŤ.